ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Τα MusicWorkShops επικεντρώνονται στη σύγχρονη και παραδοσιακή μουσική. Βασική αρχή της διδασκαλίας-μάθησης στα εργαστήριά μας είναι η θεωρητική γνώση σε συνδυασμό με την πρακτική εξάσκηση. Οι μαθητές μας έχουν απο τα πρώτα τους ατομικά μαθήματα την ευκαιρία να συμμετέχουν στα ομαδικά εργαστήρια στα οποία βιώνουν την ευχαρίστηση της δημιουργίας και του αυτοσχεδιασμού.

ΡΥΘΜΟΣ

Είναι σε όλους μας γνωστό ότι ο ρυθμός υπάρχει γύρω μας παντού. Η έννοια και η ύπαρξη του ρυθμού είναι τόσο παλιά όσο η ίδια η ζωή, όσο η ίδια η ύπαρξη του ανθρώπου. Ο χτύπος της καρδιάς, η περιοδικότητα στις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων, η συμμετρία του πολλαπλασιασμού των κυττάρων, είναι κάποια απλά παραδείγματα γεμάτα ρυθμό.

Στην αρχαία Ελληνική ποίηση η έννοια του ρυθμού ήταν κάτι σαν διάθεση-συναίσθημα. Ο ίδιος όρος είναι επίσης σημαντικός και για την εκτίμηση της γλυπτικής και της αρχιτεκτονικής. Στην μουσική, συναντάμε τον όρο ρυθμό σε αναφορές του Πλάτωνα για αρμονία και ρυθμό έχοντας σαν συνδετικό κρίκο τον χορό. Μιλώντας για ρυθμό πρέπει να κάνουμε ειδική αναφορά στην έννοια της ροής, που είναι παιδί του ρυθμού. Ο ρυθμός της μουσικής είναι αυτό που μας βοηθάει να κατανοήσουμε την ταχύτητα, τους τονισμούς, δίνει κίνηση, πνοή και παλμό στο μουσικό έργο αλλά και στον χορευτή. Το σίγουρο είναι ότι για την ολοκληρωμένη έκφραση και απόδοση του ρυθμού, ο μουσικός ή ο χορευτής πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένος, απαλλαγμένος από τα όποια τεχνικά προβλήματα, να έχει καλή φυσική κατάσταση και να είναι γεμάτος με ηρεμία – αυτοπεποίθηση.

All of us know that rhythm already exists around us, everywhere. The notion and existence of rhythm are as old as life itself. The beat of the heart, the periodicity in the movements of heavenly bodies, the symmetry of the multiplication of cells, are some simple examples filled with rhythm. In ancient Greek poetry, the notion of rhythm was something like mood – feeling. The same term is also important for assesement of sculpture and architecture. In music we encounter the term rhythm in reports of Platon about harmony and rhythm, using dance as a link. Speaking about rhythm we must make a special mention in the notion of flow, which is a child of rhythm. The rhythm of music is what helps us understand speed, intonations, gives movement, breath and pulse to the musical work, but to the dancer as well. The certain thing is that for a complete expression and rendition of the rhythm, the musician or dancer must be well prepared, relieved from whatever technical issues, be in good physical shape, and be filled with calmness – confidence.

- by Alekos Papadopoulos

ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

Για παιδιά 4-7 ετών.

Ένα πρόγραμμα μουσικοκινητικής αγωγής, το οποίο στηρίζεται στα κρουστά, το χορό, το τραγούδι, τα παιχνίδια και την ακρόαση. Επιδιώκεται η βιωματική προσέγγιση μουσικών εννοιών (ρυθμός, μελωδία, κ.α.), η εξοικείωση με διάφορα μουσικά όργανα καθώς και με τη φωνή.

Δίνεται έμφαση στη δημιουργική έκφραση του παιδιού μέσω του αυτοσχεδιασμού και της ομαδικής εκτέλεσης τραγουδιών. Στόχος είναι η ισόρροπη ανάπτυξη νοητικών και ψυχικών ικανοτήτων μέσω της αισθητικής καλλιέργειας, της ψυχαγωγίας και της δημιουργικής επαφής με την τέχνη της μουσικής.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Για παιδιά 4-7 ετών

Ένα πρόγραμμα μουσικοκινητικής αγωγής, το οποίο στηρίζεται στα κρουστά, το χορό, το τραγούδι, τα παιχνίδια και την ακρόαση. Επιδιώκεται η βιωματική προσέγγιση μουσικών εννοιών (ρυθμός, μελωδία, κ.α.), η εξοικείωση με διάφορα μουσικά όργανα καθώς και με τη φωνή.

Δίνεται έμφαση στη δημιουργική έκφραση του παιδιού μέσω του αυτοσχεδιασμού και της ομαδικής εκτέλεσης τραγουδιών. Στόχος είναι η ισόρροπη ανάπτυξη νοητικών και ψυχικών ικανοτήτων μέσω της αισθητικής καλλιέργειας, της ψυχαγωγίας και τηΛειτουργούν όλα τα υποχρεωτικά θεωρητικά μαθήματα καθώς και τμήματα ανώτερων θεωρητικών (Θεωρία, Solfege, Dicte, Αρμονία). δημιουργικής επαφής με την τέχνη της μουσικής.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Τα MusicWorkShops οργανώνουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς σεμινάρια-συναυλίες-παρουσιάσεις στο χώρο των εργαστηρίων και σε διάφορες μουσικές σκηνές, αξιοποιώντας τη δυναμική των μαθητών, των δασκάλων και των εξωτερικών συνεργατών.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΡΥΘΜΟΥ

Έχοντας σαν βάση το ρυθμό, τα κρουστά και ένα πλήθος μελωδικών οργάνων, οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να παίξουν, να γράψουν, να ενορχηστρώσουν και φυσικά να αυτοσχεδιάσουν πάνω σε απλούς και σύνθετους ρυθμούς.

ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Οι μαθητές μας μέσα από τα εργαστήρια μαθαίνουν να λειτουργούν σαν ομάδα και να βιώνουν από μικρή ηλικία την εμπειρία του ζωντανού παιξίματος, αποκτώντας έτσι την πειθαρχία, το σεβασμό και την εκτίμηση για τη μουσική. Στα σύγχρονα εργαστήρια θα παίξουν Rock-Pop, Blues, Jazz, Funk, R&B, Έντεχνο ελληνικό τραγούδι κ.α.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Λειτουργούν όλα τα υποχρεωτικά θεωρητικά μαθήματα καθώς και τμήματα ανώτερων θεωρητικών (Θεωρία, Solfege, Dicte, Αρμονία).

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Τα MusicWorkShops οργανώνουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς σεμινάρια-συναυλίες-παρουσιάσεις στο χώρο των εργαστηρίων και σε διάφορες μουσικές σκηνές, αξιοποιώντας τη δυναμική των μαθητών,

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΠΟΥ?

Πτολεμαίων 29Β, Θεσσαλονίκη
5ος όροφος

ΠΩΣ?

+30 2310 238577
contact@musicworkshop.gr

ΠΟΙΟΣ?

Υπεύθυνος:
Αλέκος Παπαδόπουλος